Aktualności
Rajd na Magurkę 2019
Tradycyjny Rajd na Magurkę
jak zwykle: wesoło, bezpiecznie, zdrowo, przyjaźnie, razem!
Fotorelacja:
Rozwój przez edukację w Gminie Wilkowice
Rozwój przez edukację w Gminie Wilkowice
Od października w naszej szkole rozpoczęły się zajęcia dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu "Rozwój przez edukację w Gminie Wilkowice". Nasi uczniowie będą mieli możliwość rozwinąć swoje umiejętności i wiedzę z takich przedmiotów jak: biologia, chemia, matematyka i język niemiecki. Zajęcia odbywają się w grupach od pięciu do dziesięciu osób. Przeznaczone są dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności i wiedzę innowacyjnymi metodami eksperymentalnymi a także dają możliwość uzupełnienia bieżących braków poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Dzięki zaangażowaniu naszych nauczycieli szkoła wzbogaci się w dodatkowe pomoce dydaktyczne takie jak: 6 laptopów, urządzenie wielofunkcyjne, rzutnik multimedialny, dygestorium chemiczne, pomoce laboratoryjne.
Nasze projekty:
Praca metodą eksperymentu - biologia - Lucyna Turek
Praca metodą eksperymentu - chemia - Lucyna Turek
Praca metodą eksperymentu - matematyka - Grzegorz Piwowar
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki - Grzegorz Piwowar
Koło z języka niemieckiego - Iwona Męcner
Dokumenty:
Klauzula informacyjna - pobierz
Projekt Unijny, informacje - pobierz
Unplugged - program profilaktyczny
Program profilaktyczny UNPLUGGED
Centrum Rozwoju Edukacji i Kompetencji INVESIS Polska na zlecenie Urzędu Gminy Wilkowice realizuje program profilaktyczny UNPLUGGED. Jest to program profilaktyki uniwersalnej, który w naszej szkole realizować będą uczniowie klasy 7A wraz z rodzicami. Obejmuje on 12 jednogodzinnych zajęć lekcyjnych dla uczniów oraz 3 spotkania z rodzicami.
Tematyka zajęć dla uczniów:
• konformizm, przejawy nacisku grupowego i sposoby radzenia sobie z nim,
• wiedza o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących przed piciem alkoholu, zróżnicowaniu podatności na alkohol w zależności od płci,
• przekonania normatywne na temat rozpowszechnienia zjawiska używania substancji psychoaktywnych wśród młodych ludzi,
• wiedza o przyczynach i następstwach palenia papierosów,
• umiejętność komunikowania, umiejętność asertywnej obrony swoich racji oraz inne umiejętności interpersonalne i intrapersonalne, których niedostateczne opanowanie może skłaniać do używania substancji psychoaktywnych w sytuacjach towarzyskich,
• wiedza o narkotykach.
Tematyka zajęć dla rodziców:
• informacje na temat kwestii psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem,
• informacje na temat narkotyków, używanie substancji psychoaktywnych jako element eksperymentalnych zachowań ryzykownych młodzieży,
• wpływ i rola rodziny w okresie dojrzewania,
• rozwój autonomii i tożsamości u nastolatków,
• konflikt pokoleń i konieczny rozwój rodziny,
• asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic w zakresie używania substancji psychoaktywnych.
Gimnastyka korekcyjna
Gimnastyka-korekcyjna
Problem wad postawy stał się w ostatnich latach zagadnieniem ogólnospołecznym zasługującym na szczególną troskę w sferze działań profilaktycznych i korekcyjnych. Zapotrzebowanie na tego rodzaju zajęcia jest ogromne. Wychodząc temu problemowi naprzeciw w tym roku w naszej szkole, w ramach zajęć pozalekcyjnych, prowadzona będzie gimnastyka korekcyjna dla uczniów klas I-III.
Gimnastyka korekcyjna ma na celu profilaktykę i korekcję zaistniałych wad postawy, zwiększenie wydolności organizmu oraz siły mięśniowej, a przede wszystkim kształtowanie u dziecka nawyku prawidłowej postawy. Ćwiczenia dobierane są indywidualnie do zaistniałej wady i możliwości dziecka. Zajęcia prowadzone będą przez panią mgr Magdalenę Pasierbek specjalizującą się w gimnastyce korekcyjnej.
Zajęcia odbywać będą się wg następującego harmonogramu:
Kl. I Wt 11.50-12.35
Czw 11.50-12.35
Kl. II Wt 12.45-13.30
Czw 7..20-8.05
Kl. III Wt 13.30-14.15
Czw 12.45-13.30
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne w naszej szkole
Rozwój mowy jest jedną z najważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym tempie. Z różnych przyczyn rozwój ten może być zaburzony lub opóźniony, najważniejsze jest jednak, by podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne, ponieważ prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Z zajęć logopedycznych korzystają głównie uczniowie klas I i II oraz uczniowie mający zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej. W wyniku przesiewowych badań logopedycznych oraz obserwacji logopedy i wychowawców we wrześniu uczniowie kwalifikowani są do zajęć logopedycznych. Poza logopedycznymi metodami wywoływania i utrwalania głosek, w czasie zajęć wykorzystywane są ćwiczenia terapii pedagogicznej i ćwiczenia relaksacyjne. Dzieci, w zależności od potrzeb, uczestniczą w zajęciach indywidualnych i grupowych. Główny cel tych zajęć najlepiej wyraża cytat Juliusza Słowackiego: „Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. Wyrażamy głęboką nadzieję, że przy współpracy z Rodzicami uda nam się ten cel osiągnąć.
Umiem Pływać 2019
Projekt powszechnej nauki pływania – „Umiem Pływać” – 2019
W naszej szkole realizowany jest program powszechnej nauki pływania „Umiem pływać”. Jest on przeznaczony dla uczniów klas II i III i zakłada systematyczny udział dzieci w pozalekcyjnych zajęciach sportowych z zakresu nauki pływania. Do głównych jego celów należy upowszechnianie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, nabycie przez dzieci podstawowych umiejętności pływania oraz profilaktyka przeciwdziałania i korygowanie wad postawy. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, trwają 45 minut i prowadzone są przez wykwalifikowanego instruktora na pływalni COS w Szczyrku. Projekt finansowany jest ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Gminy Wilkowice. Uczniowie nie ponoszą żadnych kosztów – zajęcia są bezpłatne, co pozwala czerpać z nich jeszcze większą radość. Naszym młodym adeptom sztuki pływania życzymy samych sukcesów, by w czerwcu mogli czuć się w wodzie jak… ryby
Współpraca z RODM w Krakowie
Miło nam poinformować, że w ramach współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Debaty Międzynarodowej w Krakowie otrzymaliśmy darmowe egzemplarze książki Roberta Kupieckiego „Organizacja traktatu północnoatlantyckiego”! Książka pozwoli przybliżyć naszym uczniom najważniejsze zagadnienia dotyczące działalności NATO od chwili jego powstanie w 1949r.